2. Орлова, Е. А. Клиническая психология: [учебник для студ. вузов, обуч. по психол. и пед. спец.] / Е. А. Орлова, Н. Т. Колесник ; отв. ред. Г. И. Ефремова. — М. : Юрайт, 2011. — 363 с. Патопсихология: теория и практика / под ред. И. Ю. Левченко. – М. : Академия, 2013.
1. Зверева Н. В. Клиническая психология детей и подростков: учебник для обучающихся по направл. подгот. 050400 — Психолого-педагогическое образование / Зверева Н. В., Горячева Т. Г. — 2-е изд., испр. — М. : Академия, 2015. — 272 с.
2. Орлова, Е. А. Клиническая психология: [учебник для студ. вузов, обуч. по психол. и пед. спец.] / Е. А. Орлова, Н. Т. Колесник ; отв. ред. Г. И. Ефремова. — М. : Юрайт, 2011. — 363 с. Патопсихология: теория и практика / под ред. И. Ю.Левченко. – М. : Академия, 2013.
Abstract. The article presents a retrospective analytical review of domestic diagnostic techniques of psycho-pedagogical observation of infants with developmental disorders. The authors show the evolution of scientific interpretations of the key indicators and the lines of psychological development of infants. The article also describes the requirements to the process of working out psycho-pedagogical tools for identification of deviations from the normal development of infants in the context of designing the system of early complex support at the present stage of development of the science. The authors single out and characterize the basic parameters demonstrating the level of development of communication and object-oriented activity of infants.
The article presents a retrospective analytical review of domestic diagnostic techniques of psycho-pedagogical observation of infants with developmental disorders. The authors show the evolution of scientific interpretations of the key indicators and the lines of psychological development of infants. The article also describes the requirements to the process of working out psycho-pedagogical tools for identification of deviations from the normal development of infants in the context of designing the system of early complex support at the present stage of development of the science. The authors single out and characterize the basic parameters demonstrating the level of development of communication and object-oriented activity of infants. On the basis of analysis of theoretical sources and practical experience, the authors come to the conclusion about the urgency in psycho-pedagogical diagnostics of studying and defining the degree of formation of the basic lines of infant’s development: social, physical, and cognitive and the degree of development the of the leading and typical kinds of activity characteristic of each particular age. The authors specify that pedagogical diagnostics functions as the initial stage in the system of remedial pedagogical influence, being its stepping stone.
БЕЛАЯ ДИЕТА, ИЛИ ЧТО НУЖНО ЕСТЬ ПОСЛЕ ОТБЕЛИВАНИЯ ЗУБОВ? Благодаря возможностям современной эстетической стоматологии мечта…
ЧТО ТАКОЕ ФТОРИРОВАНИЕ ЗУБОВ? 2020-12-01 Кариес и повышенная чувствительность зубов - самые частые стоматологические проблемы,…
ПЕРИОСТИТ ЗУБА - ПРИЧИНЫ, СИМПТОМЫ, ЛЕЧЕНИЕ! Когда воспалительный процесс пульпы, вызванный кариесом, распространяется по направлению…
КАК КУРЕНИЕ СИГАРЕТ ВЛИЯЕТ НА ЗУБЫ? Помимо отрицательного воздействия на дыхательные пути, особенно на легкие…
ЧТО ТАКОЕ ЯЗВЫ ВО РТУ? СИМПТОМЫ, ПРИЧИНЫ И ЛЕЧЕНИЕ. Незначительные ранки во рту - это неприятный…
ПОЧЕМУ БЫ ВАМ НЕ ОТБЕЛИТЬ ЗУБЫ ПИЩЕВОЙ СОДОЙ? ФАКТЫ И МИФЫ О ДОМАШНЕМ ОТБЕЛИВАНИИ ЗУБОВ! Сон…